Letos je tomu 10 let, kdy poprvé ve Velké pardubické zvítězila Orphee des Blins. Je jedinou klisnou, která ve Velké pardubické dokázala zvítězit třikrát za sebou. Při svém prvním triumfu v roce 2012 francouzská rodačka překvapila nejednoho dostihového fanouška i odborníka. Bookmakeři ji nabízeli v kurzu 50:1. Přesto druhou říjnovou neděli zvítězila „o parník“ a její žokej Jan Faltejsek slavil už v cílové rovině. Přitom nabídka na angažmá ve Velké pardubické v sedle Orphee přišla téměř na poslední chvíli. Pro Jana Faltejska to bylo jedno z pěti doposud získaných vítězství v legendárním dostihu.
Během právě probíhající dražební sezóny Vám pravidelně přinášíme zprávy o nových nákupech do českých tréninkových centrál, zůstali jsme vás však dlužni zajímavou informaci o cestě opačné - prodeji koně z tuzemského tréninku na jedné z evropských dražeb. Zmíněný kůň však na tuto dražbu necestoval - byl totiž nabízen on-line. O tom, jak taková dražba funguje z pohledu prodávajícího, jsme si povídali s trenérem Pavlem Hlavatým, z jehož stáje úspěšná nabídka na prodej vzešla.
Když Tipsport vydal první sázkovou nabídku na 132. Velkou pardubickou se Slavia pojišťovnou, byl devítiletý valach Scuderie Aichner Brunch Royal (Sunday Break) s kurzem 18:1 až desátou šancí dostihu, do něhož se přihlásilo 17 koní. Po sobotním lehkém vítězství v krosu v Meranu se rázem stal druhým antepost favoritem dostihu v kurzu 6,5:1.
Jeden z nejlépe obsazených ročníků v celé 44 leté historii CPI Hotel Velké ceny českého turfu (L, 3+, 2400 m, 600.000 Kč) byl vrcholem sobotního mítinku v Chuchle Areně Praha. V poli deseti koní se skvělým finišem blízko vnější bariéry jednoznačně prosadil čtyřletý svěřenec Dalibora Töröka VERT LIBERTE (Muhaarar) z dostihové stáje Pegas, který pod Petrem Foretem navázal na lehký srpnový triumf ve dvojce v Karlových Varech.
Letošní 132. Velká pardubická se Slavia pojišťovnou, konaná pod záštitou ministra zemědělství Zdeňka Nekuly, je na programu už druhou říjnovou neděli, tedy 9. října 2022. Času na nákup vstupenek tak již mnoho nezbývá. Aktuálně jsou volné kapacity míst k sezení především na tribunách s označením I a G, které jsou situované na začátku a konci cílové roviny.