Hospodářské noviny v článku Adély Jelínkové dnes informovaly o tom, že Policie ČR zkoumá možné daňové podvody s reklamou během Evropského poháru žokejů. Jak se uvádí v článku "pořadatelé této akce se podle detektivů spojili s inzerenty, vytvořili řetězce firem a skrze přemrštěné ceny za reklamu na závodech pak krátili daně."
Jak se dále uvádí v článku "Z dokumentů, které mají HN k dispozici, vyplývá, že pořadatelé závodů vystavovali spřízněným inzerentům faktury za předraženou reklamu, avšak peníze (i statisíce eur) následně vybírali a dle podezření policistů vraceli objednatelům reklamy nazpět. Díky falešným cenám na fakturách pak měli odvádět menší daně a u státu případně uplatnit nadměrný odpočet DPH."
V kauze, která se netýká jen dostihů ale i fotbalu podle Hospodářských novin "figurují lidé spojení s pořadatelskou firmou HorseRacing a také bývalý majitel nyní již třetiligového fotbalového klubu FC MAS Táborsko Jiří Smrž." Jak dále uvádí HN "potvrdil mluvčí Městského státního zastupitelství v Praze Aleš Cimbala HN, že případy reklamy v českých sportovních soutěžích jeho úřad dozoruje. „Jedno řízení se nachází ve fázi vyšetřování, kdy bylo obvinění sděleno sedmi fyzickým a dvěma právnickým osobám. Druhé se nachází ve fázi prověřování.“
HN dále uvádějí, že "pro HorseRacing měli reklamu zařizovat podnikatelé Milan Baraník a Tomáš Machovský. „Do žádného podvodného řetězce zapojen nejsem a ani o žádném nevím,“ reagoval na dotaz HN Machovský. Podobně odpověděl i jednatel firmy HorseRacing Jiří Vávra." (miv)