BartosJ

31 vítězstvími a druhým místem v šampionátu skončila pro Josefa Bartoše loňská italská překážková sezóna. Již tento čtvrtek ale začne nová sezóna dostihy v Pise a druhý jezdec trenéra Favera bude pochopitelně u toho. Náš rozhovor s Josefem Bartošem se bude točit především okolo aktuální situace v italském turfu.


Na konci podzimu vám bylo slíbeno, že po splnění administrativních záležitostí, tedy podání žádosti, vám budou do konce roku vyplacena dlužná procenta z dostihů. Stalo se tak?

Bohužel ne, situace v Itálii se nezlepšila. Byly nám zaplaceny pouze čtyři měsíce, tedy od dubna po červenec, z celkem dlužných 15 měsíců. Pro mne je to hodně nepříjemné, protože zrovna z oněch čtyř měsíců jsem dva byl zraněný, takže jsem dostal zaplaceny jen dva.  Mám tedy zaplaceno asi jen deset procent peněz vyježděných v Itálii.


Existuje ještě nějaký prostředek kromě soudní cesty, kterým byste se mohl domoci těchto peněz?
Už jsem využil všeho, čeho jsem mohl. A s italským státem bych se soudil nerad…

Existují nějaké signály, že by se situace v Itálii někam pozitivně vyvíjela?
Bohužel ne, propozice jsou vypisovány na dva týdny dopředu, a to nesvědčí o ničem dobrém. Na jednáních o výplatě dlužných dotací zřejmě nedošlo k nějaké dohodě.

Propozice tedy zatím byly vypsány jen na 9. a 16. ledna v Pise. Zůstaly dostihové výhry na stejné výši jako loni?
Dotace v Pise zůstaly na stejné úrovni. Ale možná dojde později ke zlepšení v Meranu. Tam by měly být dotace o něco vyšší.

Jak by tedy měla vypadat nejbližší  italská překážková sezóna co se týče angažovanosti závodišť?
V Pise by se mělo běhat každý čtvrtek až do konce února a měly by tu být tři překážkové dostihy během mítinku. Pak by se měly dva měsíce střídat Milán a Treviso, a od května by se měl celý překážkový provoz odehrávat v Meranu.

Jaká vlastně je překážková dráha v Pise? Dá se přirovnat k nějaké nám dobře známé?
Překážková dráha v Pise je tvořena diagonálami a je tu hodně dlouhá rovina, asi 600 metrů, podobně jako v Chuchli. V Meranu je rovina jen poloviční. Je to závodiště na hodně dobré úrovni, jak zázemím pro jezdce a koně, tak se tu i dobře jezdí. Navíc závodiště i velmi dobře vypadá. I když sem musím jezdit autem, tak sem jedu rád, protože mi vyhovuje zdejší dráha s dlouhou rovinou, kde můžu využít své schopnosti z rovinových dostihů. Pokud bych měl dráhu v Pise přirovnat k něčemu v Čechách, tak profilem je podobná Mostu, jen tu nejsou přírodní překážky, ale umělé.  A díky blízkému moři je tu příjemné klima, teď je tam okolo 15 až 16 stupňů.

Slyšela jsem, že trenér Favero, pro kterého jezdíte, připravuje nyní koně v příznivých podmínkách závodiště Grosseta…
Ano, to je pravda, koně budou mít určitě kvalitně napracováno, už se na ně těším… Samozřejmě ale nebudu sedět na nejšancovějších koních, jako když byl Raffaele Romano zraněný. Teď se musím o to více snažit.

Ze statistik Jockey Clubu se nedá zjistit, kolik máte celkem vítězství v překážkových dostizích, tedy i s těmi italskými. Vedete si svou soukromou statistiku?
Ano, vedu. Loni se mi povedlo vítězstvím 29. září s tříletým Principe Del Mare trenéra Favera v grupě jedna Velké ceně tříletých dosáhnout 500. vítězství. Celkem jich tedy mám 512.

A otázka na závěr - vaše letošní sezóna by měla, co se týče angažmá v dostizích, kopírovat tu loňskou?
Ano, i nadále jsem v angažmá trenéra Favera a mám dohodu s panem Lukou na přednostní ježdění jeho koní. Jinak budu v Česku jezdec na volné noze. A doufám, že se dostanu do sedla i dalších dobrých koní.(mze)







    Valid XHTML and CSS ©2013 Fitmin | code hofmanovi.net