draha 4Brněnské závodiště i nadále pokračuje ve zvelebování tamní dostihové dráhy, jehož cílem je především zvýšení bezpečnosti. Podle sdělení pořadatele brněnských dostihů pana Josefa Vymazala došlo od posledního mítinku, který se v Brně odehrál druhého října, k dalším úpravám.


"Bylo navezeno 130 kubických metrů kátrovaného písku, který byl rovnoměrně roztažen po celé rovinové dráze, následně traverzou srovnán a zavláčen. Poté byl těžkým válem s velkými břity prořezán a znovu zavláčen, aby se písek dostal do děr po břitech na válcích což zmírní tvrdost povrchu dráhy a umožní bezpečnější průjezdnost zatáček," uvedl pro naše stránky Vymazal. "V letošním roce byla také dokončena úprava klopených zatáček, které jsou na vnější hraně osázeny 890 keři jilmu sibiřského, který by měl do dvou let vytvořit souvislý živý plot do výšky 140 cm."

Další novinkou do nadcházející sezony jsou starty všech rovinových dostihů bez startovacích boxů. Důvodem je podle Vymazala tamní "specifická dráha". "Koně z boxů vyskočí v jedné řadě a cca po 100 m jdou do zatáčky, což neodpovídá jak po stránce technické tak bezpečnostní. Při startu praporem – gumou koně neodskočí tak srovnaně a do zatáčky jdou rozděleně a zatáčky projedou bezpečněji," míní brněnský pořadatel.

Spokojen je naopak se stavem překážek. "Co se týče překážkové dráhy, skoky jsou pěkně vzrostlé, upravené a korektní, ne jako na některých jiných drahách. V příštím roce brzo z jara bude celá dráha steeplechase ještě podseta novou trávou. A do konce listopadu plánujeme celé závodiště povápnit granulovaným substrátem."

"Nakonec bych chtěl poděkovat všem co nám v úpravách pomáhají. Jak finančně tak i fyzicky oproti pár jedincům z řad jezdců, trenérů, diváků co jen kritizují a Brněnské závodiště neuznávají," dodává pořadatel na závěr. (miv)

draha 1 draha 2 draha 3









    Valid XHTML and CSS ©2013 Fitmin | code hofmanovi.net