Letos v únoru převzal vedení Dostihového spolu Pardubice Ing. Michael Skalický, který na tomto postu vystřídal dosavadní ředitelku Mgr. Hanu Jeníkovou. Jak prozradil v červencovém rozhovoru, hlavním cílem, s nímž do vedení společnosti přišel, bylo zajištění hladkého průběhu sezóny a ekonomická stabilizace pardubického pořadatele. Nakolik byl v plnění těchto cílů úspěšný, na to jsme se jej zeptali pár dnů po skončení sezóny.
První otázka na téma, které jistě každého dostihového příznivce zajímá. Jak hodnotíte letošní dostihovou sezónu a jak pro Dostihový spolek dopadla po ekonomické stránce.
Po ekonomické stránce jsme se sezonou 2013 spokojeni. Co se týče organizace, zaznamenal jsem některé dílčí problémy, prostě se projevuje přerušená kontinuita v některých činnostech, zapříčiněná poměrně častými personálními změnami v nedávné minulosti. Zcela jistě jsme si vytvořili velmi dobré východisko pro další alespoň stejně úspěšný rok.
Co chystáte pro rok 2014?
To, co zajímá dostihového fanouška nejvíce, je asi kalendář našich dostihových akcí. Pro příští rok zůstaneme u tradičních deseti dostihových dní, nepočítáme s pátečními dostihy, které pro nás byly ekonomicky ztrátové a neměly ani odezvu na straně diváků.
Jaký máte zajištěno financování pro rok 2014?
Na to, abych tvrdil, že máme ke dnešku zajištěný celý rozpočet na rok 2014, je opravdu velmi brzo. Stejně jako asi další pořadatelé prostě vstupujeme do sezóny s určitým ekonomickým rizikem.
Vrátil jste se z konference, která se týkala Crystal Cupu. Jak hodnotíte její průběh?
Proběhlo jednání o dalším ročníku, podle mého názoru je problémem špatná struktura dostihů zařazených do seriálu. Šance českých účastníků jsou, vzhledem k tomu, že se naprostá většina dostihů koná ve Francii, minimální a s tím souvisí i jejich zájem. Momentálně to ale změnit nemůžeme. Také mi dosud nikdo nevysvětlil, jak je to s možností využití marketingových práv k seriálu. V případě, že by byl seriál doplněn o další dostihy v ČR, tak bych viděl jeho potenciál velmi optimisticky. V současné době pro nás účast v tomto seriálu znamená hlavně náklady.
V dostihových kruzích proběhla poměrně vzrušená debata o tom, že Velká pardubická mohla být zařazena do vysílání EQUDIA a byl by tím umožněn náběr sázek na tento dostih ve Francii. Zasvěcení hovoří o milionových ztrátách pro Dostihový spolek.
Co asi není až tak důležité je, že PMU komunikovalo s kdekým, ale komunikace s vedením závodiště byla minimální a vzhledem k tomu, že jsme se na projektu nijak nepodíleli a neměli o něm relevantní informace, bylo pro nás velmi těžké se v situaci orientovat. Co se ale domnívám, že je zásadní fakt je, že podle navrhované smlouvy jsme měli obdržet tři procenta z obratu s tím, že mi zajišťujeme a ručíme za dodávku televizního signálu s podmínkou exkluzivity. Už tuto podmínku jsme, vzhledem k existujícím dohodám s jinými stanicemi, mohli jen těžko dodržet. Naše náklady na přenos by se pohybovaly kolem 30.000 Kč, při porovnání s náběrem na obdobné dostihy v rámci systému PMU bychom mohli s trochou optimismu počítat s příjmem pro Dostihový spolek kolem 70 až 80 tis. Kč. Mimo zájem o Velkou pardubickou mi bylo deklarováno, že PMU nemá v současné době zájem o jakékoliv dostihy z ČR, dokonce ani ne o rámcové dostihy ze dne Velké pardubické. To mi bylo potvrzeno i během sobotního jednání. Naší snahou zřejmě bude prosadit do systému nejen samotnou Velkou pardubickou ale i v souvislosti s ní i další dostihové dny.