dprozvojTento článek má poněkud jubilejní ráz. Letos tomu totiž bude 50 let, kdy byla ve Velké Chuchli vybudována závodní dostihová dráha a zahájen dostihový provoz.


Prostředky k vykoupení pozemků, vybudování dráhy a postavení stájí, tribun i ostatních budov k provozu potřebných, opatřili tehdejší členové Jockey-Clubu (byli to většinou šlechtici a zámožní podnikatelé všeho druhu), subskripcí poněkud neobvyklého druhu. Neupisovaly se totiž jen určité částky, ale každý ze zúčastněných zakoupil buď nějaké pozemky, nebo převzal úhradu vybudování určitého zařízení, podle toho, jaký obnos mohl nebo chtěl do výstavby závodiště investovat. Vznikla tak dostihová dráha, která na tehdejší dobu plně vyhovovala nejen podmínkám dostihového provozu, ale i návštěvníkům dostihů.

Tím ovšem „záslužná“ činnost budovatelů skončila. Opatřili si kolbiště pro jim tak oblíbenou zábavu a mnozí dokonce i slušný zdroj příjmů, který tehdy, vzhledem k výši a hlavně způsobu sázkového provozu, dostihy mohly poskytnout.

Celá další desetiletí nebylo však na závodišti nic doplňováno ani modernizováno a prováděny jen nejnutnější údržbářské opravy. Tak se naše závodiště stalo skutečně „Popelkou“ oproti závodním drahám jiných hlavních měst. Vidíme-li snímky hippodromu v Moskvě, závodiště ve Varšavě, Berlíně nebo Budapešti a posloucháme-li vyprávění a líčení našich činovníků a jezdců, kteří v rámci mezinárodních meetingů měli možnost s těmito drahami se seznámit, vidíme, jak jsme se opozdili.

dp 1956

Rozhodující činitelé našeho chovu koní a příslušných úřadů jsou si tohoto stavu plně vědomi a učinili již také mnoho příprav, aby byla zjednána náprava. Jsou však určité okolnosti, které nedovolily, aby nová výstavba závodiště byla již provedena. Ve zbraslavském kraji jest totiž plánováno velké rekreační středisko pro pražské pracující a s tím jest přirozeně spojena také výstavba komunikačních prostředků. Tyto všechny, jistě velké projekty, musí být přirozeně koordinovány s výstavbou závodiště a tak, pokud nedojde k definitivnímu rozhodnutí, jak budou plánované podniky provedeny, musíme počkat i s výstavbou našeho nového závodiště.

Prozatím se kocháme pohledem na pěkně vypracovaný projekt, kde skutečně nechybí nic, co bychom si přáli. Krásná přístupní cesta lemovaná řadami důstojných topolů, dokonalá parkoviště pro auta, moderní tribuny, vybavené vším potřebným komfortem, ubikace pro zaměstnance, závodní dráha, která bude vyhovovat nejen dostihům, ale i podmínkám správného treningu a mnohé jiné. V některém příštím čísle Dostihového programu uveřejníme snad obrázek projektovaného závodiště, a pak se budeme jen těšit, že je takové uvidíme co nejdříve ve skutečnosti.

dp 1956 2

Určité pokroky spatří návštěvníci závodiště ve Velké Chuchli již letos. Nové budovy učňovské školy s internátem jsou již pod střechou a doufáme, že i vnitřní zařízení bude vybudováno v tak dobrém tempu, jako tomu bylo s výstavbou budov. Na podzim loňského roku byla postavena nová, moderní stáj a druhá je ve stavě. Do zahájení mezinárodního meetingu jest plánováno postavení stájí dalších, neboť jest nutno, aby dobré ustájení koní zahraničních účastníků bylo včas zajištěno. Věříme, že se nutné projekty podaří uskutečnit, abychom se ukázali dobrými pořadateli tak velkého dostihového podniku, jako bude mezinárodní meeting 1956 v Praze.  

Přetištěno z Dostihového programu č.2 z roku 1956 







    Valid XHTML and CSS ©2013 Fitmin | code hofmanovi.net