infoservis2V neděli 1. září se vrátí dostihový provoz do CONSEQ PARKU Velká Chuchle, letní pauza byla však tentokrát o měsíc delší a plná usilovné práce na obnově areálu.
 

Po pouhých jedenácti letech od katastrofální záplavy v roce 2002 totiž počátkem letošního června znovu udeřila na centrálním českém dostihovém závodišti další velká povodeň, která zde zastavila průběh sezóny. V době kulminace ráno 4. června byla voda na dráze místy až ve třímetrové výši a jen základní obnovení chodu areálu trvalo několik týdnů. Nestihla se již uskutečnit Velká červnová cena a nejprestižnější klasický vrchol, České derby Rádia Impuls se konal na Hipodromu Most.
 
Nával i odtok vodní masy sice byly rychlejší než v roce 2002, přesto se škody vyšplhaly ke dvanácti milionům korun. „Ten první červnový týden byl hodně kritický, ale nechtěli jsme si připustit, že by byla celá sezóna ztracena. Prvním úkolem bylo obnovit činnost Jockey Clubu a Zúčtovacího centra, aby mohly být pořádány dostihy na ostatních závodištích a připravit přesun Českého derby Rádia Impuls na mostecké závodiště,“ říká ředitel CONSEQ PARKU Velká Chuchle Petr Drahoš a dodává: „Protože přes areál závodiště a dostihovou dráhu proudila voda z celé oblasti mezi závodištěm a Radotínem, trvalo hodně dlouho, než se průtok vody zastavil. Hned, jak začala voda opadat, pustili jsme se do příprav na znovuotevření areálu. Bylo nutné zejména kompletně zrekonstruovat povodní zasažené přízemí tribuny, opravit poničené stáje na jižním konci areálu, zrekonstruovat klusáckou a tréninkové cvalové dráhy a především obnovit travnatý povrch dostihové dráhy. S tím souvisela i generální oprava čerpací stanice závlahového systému a zprovoznění elektroinstalace v areálu.“
 
V první červencové dekádě, po zprovoznění tréninkových drah a základní opravě budov stájí, se na závodiště vrátili dostihoví koně, avšak práce na nejvíce postižených místech dostihové dráhy, v rozsahu kolem čtyř hektarů, bylo možné zahájit až v druhé třetině měsíce července. Přesto se už osm týdnů po povodni konaly v CONSEQ PARKU klusácké dostihy.
  
„Z pohledu konsultujících odborníků jsme si dali velmi ambiciosní cíl, nepřekládat podzimní část dostihové sezóny na jiná závodiště, ale maximum dostihových dní uspořádat ve Velké Chuchli. První operací, kterou jsme uskutečnili, bylo sejmutí bláta a shnilé trávy z povrchu dráhy. Potom přišly klasické operace, jako srovnání povrchu, setí speciálním secím strojem, chemické ošetření, intenzivní hnojení a pískování povrchu. Nyní už vše vypadá lépe, než v červnu a červenci. Nově zasetá tráva samozřejmě potřebuje čas a vhodné podmínky, ty nám koncem července příliš nepřály, ale díky intenzivnímu zavlažování přežil čerstvě zasetý travnatý porost i čtyřicetistupňová vedra. Návrat dostihů do Chuchle je připraven,“ informuje o aktuální situaci správce závodiště Rudolf Vyhnálek.
 
Chuchelské závodiště je pro celorepublikový provoz stěžejní. Každoročně se na něm koná třetina všech českých dostihů a jeho dlouhodobější výpadek by velmi negativně poznamenal celou sezónu.
 
Pro zbytek letošního roku je naplánováno osm dostihových odpolední a do propozic byly změny zapracovány tak, aby došlo k co nejmenším odchylkám od původní termínové listiny. V září a říjnu se tedy v CONSEQ PARKU Velká Chuchle uskuteční všechny významné dostihy sezónního kalendáře. Zachovány zůstaly i tradiční seriály FITMIN CUP (pro dvouleté koně českého chovu), Pohár EŽ Praha (přes proutěné překážky), či Hippospol Cup (pro žákovské jezdce).
 
neděle 1. září (14 hod.): 68. CONSEQ St. Leger - přihlášky
neděle 8. září (14 hod.): 7. Zlatý pohár EŽ Praha
neděle 15. září (14 hod.): 92. Svatováclavská cena GAAN CZ
neděle 22. září (14 hod.): Dostihový festival Znovínu Znojmo (35. VC hl. m. Prahy CK Martin Tour, 35 VC českého turfu)
neděle 29. září (14 hod.): 77. Gerschův memoriál 
neděle 6. října (13 hod.): 5. Velká cena BBAG
neděle 20. října (13 hod.): 75. RABBIT Cena zimního favorita
neděle 27. října (12 hod.): 93. Cena prezidenta republiky






    Valid XHTML and CSS ©2013 Fitmin | code hofmanovi.net

Real time web analytics, Heat map tracking