Locomotive3Od roku 1984, kdy se Československé derby poprvé otevřelo zahraniční (míněno socialistické) konkurenci a polští Juror s Kojakem nadělili našim elitním tříletkům drsnou lekci, poutala každá polská účast v naší modré stuze velkou pozornost. Dnes již koně z polského tréninku do Česka na derby nejezdí, nicméně Locomotive, kůň polského majitele i trenéra (byť v Česku působícího), na něhož přijede polský šampión žokej, vzbuzuje vzpomínky na dobu, kdy tito koně byly postrachem českých stájí. Bude jím i Locomotive?  

 

dres  LOCOMOTIVE (FR) 
French Fifteen - Lady Wood (Vespone)
Majitel
: Wieslav Jakub Kartus, Chovatel: Clement S., Contrel P.
Trenér: Grzegorz Wroblewski
Jezdec: ž. Szczepan Mazur
Kariéra: 6 startů, 2 vítězství, 4 umístění, 133.650 Kč
Vývoj handicapu v ČR: 60,5 - 63,5 - 65/71 - 74

Kariéra:
Locomotive byl prodán už jako odstávče na Arqana December Breeding Stock Sale za 14.000 €, polský majitel jej získal jako ročka o rok později na prosincové dražbě v Ascotu za 6.000 liber.

Ryzák polského majitele v českém tréninku zahájil dostihovou kariéru loni v červenci v Lysé nad Labem, kde doběhl druhý v dostihu na 1300 metrů. Poté následovalo třetí místo v EBF dostihu ve Varech na 1400 metrů, po kterém hřebec vyrazil do Varšavy do největšího tamního dostihu pro dvouleté Nagrody Mokotowska (L, 1600 m). Kvůli pomalejšímu tempu v ní přešel do čela, ale v závěru moc nezrychlil a skončil v poli pěti koní pátý. Sezónu zakončil vítězstvím v Ceně EBF na 1600 metrů v Chuchli, kde táhlým finišem zvítězil o 3 3/4 délky před Mandarinem.
Letos startoval jen dvakrát. V mostecké skvěle obsazené Ceně tříletých vytrvalců (III.k., 2200 m) v polovině dostihu převzal vedení a strojovým tempem soupeře utahal tak, že na něj v cíli koukali ze vzdálenosti 7 a více délek. Poté stanul na startu Memoriálu JUDr. Otakara Frankenbergera (I.k., 2200 m) a i v něm převzal v polovině dostihu taktovku a taktika by mu vyšla, kdyby nebylo silného závěru Hazardera, který jej o 1 3/4 délky zdolal.    

Rodokmen:
Hnědák Locomotive je synem vítěze Criterium International (Gr.1, 1600 m) ve dvou letech a druhého z 2000 Guineas (Gr.1, 1600 m) mílaře French Fifteen (Turtle Bowl). Ve francouzském chovu působí od roku 2014, zatím dal 3 blacktype vítěze včetně Gr.1 úspěšného French King, jehož optimem bylo 2400 metrů. Naopak druhý grupový vítěz po French Fifteen Sestilio Jet je úspěšným sprinterem.
Matka Lady Wood vyhrála ve Francii 5 dostihů na tratích od 1500 do 2100 metrů, v chovu dala vedle Locomotive ještě další dva vítěze - o dva roky staršího valacha Robinwood (Style Vendome), který dvakrát skóroval na trati 2000 metrů a jeho pravou sestru Hollywood, která vyhrála 3 dostihy na trati 1700 a dvakrát na distanci 2000 metrů. 

Resumé:
Nepochybně velmi třídový hřebec, kterému však chybí závěr. Trenér Wroblewski jej už před sezónou charakterizoval jako diesela - lokomotivu, která drží tempo, ale chybí ji závěrečné zrychlení. S takovou taktikou se derby moc nevyhrává a až průběh samotného dostihu ukáže, kam se s ní zařadí. Podceňovat jej ale nelze a rozhodně má šanci na zisk dotovaného umístění. (miv)

Předchozí vizitky:
1. KMOTR
2. SUBARAYA
3. GLOBAL MAN
4. RABBIT RED JAZZ
5. VERT LIBERTE

6. BESIBERRI

7. REX OF THUNDER
8. KAMSSIO
9. ZORIYMAN

10. TCHEQUE KING

11. DRAGON ARROW
12. L'IENISSEI

13. MANDARIN







    Valid XHTML and CSS ©2013 Fitmin | code hofmanovi.net